torsdag 14 april 2011

Who's your daddy.

Här ska man bli pappa. Känns ju finfint. Lines mage växer för var dag. Men det är länge kvar, snart halvtid. Ungen har börjat röra på sig är Line övertygad om men det är svårt att urskilja från vanlig tarmverksamhet. Jag har tänkt att jag också skulle vilja känna barnet röra sig och sparkas å sånt. Men jag unnar dom upplevelserna till Line. Det är ju trots allt hon som är gravid. Jag får vänta tills det känns på utsidan. Sen är det ju inte en dans på rosor att svansa runt med en liten människa i magen och själva födseln är ingen hobby direkt. Som sagt, länge kvar innan den kommer ut. Det är egentligen helt sjukt hur formbar en kropp kan vara. Knodden ska ju komma ut ur .. ja ni vet vad. "Utgången" är ju ingen motorvägstunnel direkt. Men folk (kvinnor) föder ju titt som tätt här i världen trots att det verkar göra jä**igt ont. Kudos till alla kvinnor och till min blivande barnmor, Line.

tudiluu bloggen
/Jan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar